Mahmut Serdar KOCADON
Bodrum Markası
12 Nisan 2013 Cuma

Sevgili BODTO üyeleri, çok kıymetli Bodrumlular,

Turizm sezonumuz neredeyse başlamak üzere. İlk turistler Bodrum-Milas Havalimanından giriş yaptılar. Bodrum turizm sezonu Nisan itibarı ile başlayacağını hepimiz biliyoruz, ancak çalışmalarımız, turizm sezonu başlangıcı daha da öne çekebilmek için sürüyor.

Bodrum bir marka bundan hiç kuşkumuz yok. Turizm Sezonumuzu uzatabilmek, ölü sezon dediğimiz dönemi olabildiğince kısaltabilmek için, Bodrum Markası ve Bodrum'un nasıl algılandığı ile ilgili olarak bilimsel çalışmalar ve eğitimler düzenliyoruz.

Bodrum Ticaret Odası olarak eğitime bakış açımız üyelerimiz tarafından zaten biliniyor. Üyelerimize yönelik olarak, düzenlediğimiz eğitim çalışmalarını hatırlatmak gerekirse; 2012 yılında, BODTO üyelerine yönelik olarak toplam 22 başlıkta, eğitim organizasyonu düzenledik. Prof.Şükrü Kızılot'un bizzat kendisinin verdiği Yeni Türk Ticaret Kanunu Konferansı, Çevre Güvenliği, Gıda mevzuatı ve Hijyeni, İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, Satış ve Pazarlama, Topluluk Önünde Etkili Konuşabilme, ISO normları eğitim başlıklarımızdan bir kaçıdır.

2013'de ise eğitimlere, hızımızı hiç kesmeden devam ediyoruz. 2013 yılının ilk üç ayında da, yedi başlıkta eğitim organizasyonları yaptık.

2012 yılında, toplam 1.215 kişi eğitimlerimize katılırken, 2013 yılı ilk üç ayındaki yedi eğitim organizasyonumuza, 300"ün üzerinde üyemiz katıldı. Eğitimlere katılanların memnuniyeti ise, bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

Marka ile ilgili yaygın olarak “Kurumlar aslen değer yaratma işindedir. Marka paydaşlara verilen bir sözdür. Sözün tutulması beraberinde paydaş sadakati ve sürüdürülebilinir verimlilik getirecektir.” değerlendirmesi yapılmaktadır.

Buradan yola çıkarak, yıllardan bu yana kültürümüz, insanlarımızın hoşgörü ve misafirperverliği, binbir emek ve çalışma ile oluşturduğumuz, Bodrum markasına katkı koymak, bir kaç adım daha yukarı taşımak için, Bodrum"un kış boyunca da yaşayan bir kent olduğunu anlattık, anlatmaya da devam ediyoruz. Katıldığımız yurtiçi ve yurtdışı fuarlarda, deniz, kum, güneşimizi, tarihimizi anlatırken, Bodrum"un yerel kültürünüde ön plana çıkaracak tanıtım çalışmaları yapıyoruz.

Özellikle kış döneminde Bodrum'da yapılan bir çok kültür ve sanat organizasyonlarına da katkı koymamızdaki amacımız, Bodrum'un kışın da hareketli ve yaşayan bir kent algısını yaratmak içindir. Bodrum İş adamları ve esnafımızın % 69'u neredeyse 5 ay “Ölü sezona” giriyor. Ölü sezonda % 65 oranında da iş kaybına uğruyor. Yaklaşık % 85'i de eleman sayısını azaltıyor. İçinde bulunulan bu durum, geçtiğimiz yıllarda çok daha vahimdi. Bodrum ve Bodrum Markasına yönelik yaptığımız çalışmalar yavaş yavaş meyvesini vermeye başlıyor. Her yıl ölü sezon dediğimiz kış döneminde, bir önceki yıla göre daha çok yerli turist geliyor.

Bodrum'un nasıl algılandığı yönünde yaptığımız araştırmanın bir başka sonucu da oldukça dikkat çekicidir. Özellikle A+plus sınıfındaki misafirlerimizin, Bodrum'a yaz ayları dışında gelme olasılıklarının çok yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak bunun için, en azından bazı tanınmış butik otel ve restoranların her sezon açık olması gerekmektedir.  Bu gruptaki katılımcılar yaz sezonu dışında düzenlenecek festival, konser, yarışma ve fuar aktivitelerine kesinlikle katılacaklarını belirtmişlerdir. A+plus sınıfı misafirlerimiz, Bodrum'un yüksek bir potansiyeli olduğuna diğer tüm paydaşlardan daha çok inanmakta, ama Bodrum'un tanıtımının iyi yapılması gerektiğini ifade etmektedirler.

Hedefimiz, iyi marka olan Bodrum'un marka değerini daha da yukarılara taşımak, somut ve uygulanabilir projeler üretmektir. Bunun için birlik ve beraberlik içinde çok ama çok çalışmak gerekmektedir.

Saygı ve Sevgilerimle
Mahmut S.Kocadon
Yönetim Kurulu Başkanı

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI