Fuarlarda, Bodrum Ticaret Odası (BODTO) tarafından sağlanan destekle kurulan Bodrum stantları ziyaretçilerden yoğun ilgi gördü.
Bodrum'u tüm dünyaya en iyi şekilde tanıtmak amacıyla faaliyetlerine hız kesmeden devam eden Bodrum Tanıtma Vakfı, Şubat ayı içerisinde katıldığı yurt dışı fuarlarında tanıtım faaliyetlerini sürdürdü. 05-09 Şubat Brüksel Turizm Fuarı, 12-14 Şubat BIT Milano Turizm fuarı, 12-14 Şubat Sofya International Tourist Exhibition Expo, 19-22 Şubat ITFA Belgrad Uluslararası Turizm Fuarı, 19-22 Şubat Prag Holiday World, 20-22 Şubat Herning Ferie For Alle Turizm Fuarı ve 26 Şubat-01 Mart UTAZAS Budapeşte Turizm Fuarlarında kurulan stant ile Bodrum tanıtıldı.
Sofya International Tourist Exhibition Fuarı'nda Bodrum Tanıtma Vakfı Üyelerinden Kriss Hotel ve Summer Sun Beach Hotel Koordinatörü Sedat Balıkçı ile Grand Newport Hotel Genel Müdürü Mehmet Eslek, ITFA Belgrad Uluslararası Turizm Fuarı'nda da Amara Island Bodrum Elite Genel Müdürü Deniz Taş Bodrum Tanıtma Vakfı adına görev aldı.
“Milano, Prag, Sofya, Belgrad ve Budapeşteli turistlerde artış olabilir"
Bodrum Belediyesi ve Bodrum Tanıtma Vakfı Başkanı Mehmet Kocadon yaptığı açıklamada Şubat ayında 500 m2'lik alanda yer aldıkları İstanbul CNR Avrasya Boat Show Fuarı dışında 7 ülkede katıldıkları turizm fuarlarında, Bodrum'a gelecek turist sayısını arttırmak amacıyla yoğun çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
Milas-Bodrum Havalimanı'nın işletmeciliğini yapan TAV Holding'in de Bodrum'un tanıtım çalışmalarına destek verdiğini ifade eden Başkan Kocadon, fuarlardan edindikleri bilgiler dahilinde yaptığı sezon değerlendirmesinde ise şunları söyledi:
“Brüksel Turizm Fuarı'nda tur operatörleri ile yapmış olduğumuz görüşmeler sonucu Fransa ve Belçika'da meydana gelen üzücü olayların bu ülkelerden Türkiye'ye gelecek turistleri az da olsa olumsuz etkileyebileceğini düşünüyoruz. Buna keza Milano, Prag, Sofya, Belgrad ve Budapeşte'deki turizm fuarlarında yaptığımız görüşmelerde ise bu ülkelerden gelecek turist sayısında bir artış yaşanacağını ön görüyoruz.” dedi.
“Olumsuzluklardan etkilenmemek için aralıksız çalışıyoruz”
Konuşmasının devamında Başkan Kocadon özelikle Macaristan, Bulgaristan ve Sırbistan'dan Bodrum'a gelecek turistlerle Mayıs, Haziran ve Ekim aylarında doluluk oranlarının artabileceğine dikkat çekerek Danimarka pazarında ise istikrarı korumak amacıyla tanıtım çalışmalarını yoğunlaştıracaklarını belirtti.
Bodrum Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kocadon, turizmin, dünyada meydana gelen olumsuz olaylardan çok çabuk etkilenen bir sektör olduğunu ve Bodrum Tanıtma Vakfının Avrupa'da meydana gelen olumsuz olaylardan Bodrum'un etkilenmemesi için tanıtım çalışmalarını aralıksız devam ettireceğini sözlerine ekledi.
Yurt dışında Bodrum stantlarında çalışmalarını yürüten TAV Havalimanları Holding Pazarlama Müdürü Serkan Karahatay ve Pazarlama Uzman Yrd. Can Canbolat; Prag'da Travel Service, Smart Wings havayolu firmaları ve Blue Style, Orex, Solvex, Azur Reizen, Exim, Inex, Globtour Tur Operatörleri, Herning'te Danish Air Transport, Novair havayolu firmaları ve Spies, Thomas Cook Scandinavia, TUI Nordic, Startours, Detur, Bravo Tours, Sun Tours, Apollo, Prima Tours Tur Operatörleri, Milano'da Neos Airlines, Meridiana Fly Airlines, Blue Panorama Airlines, Nouvelair havayolu firmaları ve Alpitour, Intra Tours, Vera Tour, Eden Viaggi, Viaggi Del Turchese, Banco Viaggi, Turbanitalia, Macsun Travel Tur Operatörleri ve Brüksel'de Brussels Airlines, Jetairfly ve Corendon havayolu firmaları ve Thomas Cook Belgium, TUI Belgium, Desti Travel ve Turquie Vision Tur Operatörleri ile görüşmeler yaparak Bodrum'da yeni bir trafik yaratmak veya mevcudu artırmak maksadıyla fikir alışverişinde bulundu.