BODTO Haberleri
ARAP SOSYAL MEDYA FENOMENLERİ BODRUM’DAYDI
Değerli Üyelerimiz,
18.04.2017 16:01

Körfez Ülkelerinden gelen Arap dünyasının sosyal medya fenomenleri Marmaris, Dalaman, Dalyan, Akyaka ve Bodrum'un güzelliklerini keşfetmek ve takipçilerine tanıtmak amacıyla Muğla'yı ziyaret ettiler. 

Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA) Körfez Ülkeleri Temsilciliğinin koordinasyonunda, THY'nın sponsorluğunda ve Güney Ege Kalkınma Ajansı'nın işbirliğiyle;  12- 15 Nisan 2017 tarihlerinde düzenlenen etkinliğe Körfez ve Arap ülkelerinden gelen sosyal medya fenomenleri ve bölgenin önde gelen gazetelerinde görevli olan basın mensupları katıldı.

Körfez ülkeleri ile Türkiye arasındaki yatırım ticaret ve turizm hacminin artmasına katkı sağlamak amacıyla, Körfez ve Arap ülkelerinde takipçi sayıları yaklaşık 8 milyon kişiyi bulan sosyal medya fenomenlerine ve bölgenin önde gelen gazetelerinde görevli olan basın mensuplarına Dalaman, Dalyan, Marmaris ve Bodrum güzergahının güzellikleri ve turizm potansiyeli tanıtıldı.

Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Ürdün, Dubai, Suudi Arabistan vb. Körfez ve Arap ülkelerinden 17 sosyal medya fenomeni ve bölgenin önemli gazetelerinden 4 basın mensubunun yer aldığı etkinliğe, Başbakanlık Yatırım, Destek ve Tanıtım Ajansı yetkilileri ile THY temsilcilerinden oluşan 4 kişilik bir ekip de, bundan sonraki etkinlikleri planlamak ve Bölgeyi yerinde görmek için katıldılar.

13 Nisan'da Marmaris, Dalyan ve Akyaka ziyaretlerinin ardından aynı gün Bodrum'a hareket eden turizm heyeti, Bodrum'da konakladıkları otelde bölgenin deniz, kum, güneş turizmi konusunda seçkin hizmet veren bir örneğini yakından tanıma ve deneyimleme fırsatı buldular. Bodrum'daki gezide; Bodrum Kalesi, Bodrum Antik Tiyatro, Yalıkavak Marina ve Gümüşlük'ü keşfeden heyet, ayrıca Türk markalarının bulunduğu alışveriş merkezlerinde alışveriş yapma imkanı bulan sosyal medya fenomenleri bol bol fotoğraf ve video çekerken 15 Nisan Cumartesi Bodrum-Milas Havalimanından ülkelerine geri döndü.

Ziyaretin gerçekleşmesinde Bodrum ayağında yerel destek veren Bodrum Ticaret Odası, dış ülkelere Bodrum'un tanıtımında aktif rol üstlenmeye devam ederken, konu hakkında BODTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut S. Kocadon, “Bodrum'un tanıtımına destek veren, emek harcayan herkes bizim için Bodrum sevdalısıdır. Güney Ege Kalkınma Ajansımız ve Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansımızın başlattığı bu önemli çalışma için teşekkür ediyoruz. Artık tanıtımlar sadece fuarlarla değil, sosyal medya ile daha interaktif ve doğrudan büyük kitlelere ulaşıyor. Bu çerçevede heyette bulunan sosyal medya fenomenlerinin Bodrum paylaşımlarına gelen beğenilerin oldukça yüksek olması ise bizi daha çok mutlu etti, böylece Bodrum'u daha fazla kişiye gösterme imkanı sağlamış olduk.” diyerek görüşlerini dile getirdi.

2017 turizm sezonu yavaş yavaş hareketlenirken, değişen pazarlama yöntemlerinin Bodrum'un tanıtımında kullanımı çeşitlenerek geliştirilmeye devam edecektir.